Vă spuneam zilele trecute că mereu e loc de mai bine, sau de a învăța ceva nou. Digital Days 2019 a fost ca o gură de aer fresh pentru mine.
Online-ul, reprezentat în acest caz, de câteva nume cu rezonanță în spațiul virtual românesc, a dezbătut subiecte interesante, idei cu aplicabilitate imediată atât pentru antreprenorii care doresc să crească vizibilitatea afacerii în online, cât și pentru cei care doresc să construiască un brand personal puternic și real.
A fost o zi plină de informații utile și interesante, însă vreau să împărtășesc cu voi câteva puncte pe care mi le-am notat eu, de la speakerii mei preferați la Digital Days, cu toate că de la fiecare speaker în parte am putut să notez câte o idee nouă și inspirațională.
Nansi Lungu, lector la Facultatea de Psihologie din cadrul Universității Titu Maiorescu a dezbătut un subiect extrem de interesant și de important deopotrivă: cum să înțelegi si să pătrunzi în mintea utilizatorilor de internet. Am ascultat cu mare atenție tot ce Nansi a avut de spus și o concluzie trasă ar fi că niciodată un computer nu va putea înlocui omul. Stiți de ce? Pentru că unul dintre cele mai importante lucruri pentru a transcende limita online-ului este empatia. Spune povești, nu scrie texte, arată emoție, arată ca îți pasă de cei care urmăresc conținutul tău. Atuul nostru este că suntem umani, putem transmite emoție și de cele mai multe ori răspundem sub impulsul emoțiilor.
Alexandru Negrea a fost unul dintre vorbitorii pe care i-am așteptat cu mare interes. Ideea transmisă de el mi-a plăcut mult și nu pot decât să fiu întru totul de acord. Vă las aici niște highlights:
- Storytelling-ul este extrem de important, în primul rând. Apoi este important să identificăm exact nevoile audienței noastre ca să putem spune povești care îi interesează.
- Unul dintre principalele motive pentru care oamenii evită sau nu cumpără un produs este pentru că nu îl cunosc, sau nu cunosc cum poate acel produs îmbunătății viața lor, punctual.
- Creează conținut relevant, nu doar vizual, ci și emoțional. Content-ul personal clădește încredere și trezește emoție, apoi fidelizează ascultătorul.
- Simpla vizibilitate în online nu garantează nimic. Trebuie să transmiți emoție prin content-ul postat.
Sebastian Văduva, director of The Griffits School of Management & IT, spunea că viitorul este în inovație, dar totodată trebuie să fim mai umani. Imbrățisează tehnologia ca o sursă de venit, învață să te folosești de aceasta pentru a maximiza potențialul afacerii tale. El încurajează la creativitate, comunicare, caracter, în a învăța să lucrăm cu oameni diferiți de noi și în a investi în educație.
Mircea Bravo, geniul din spatele sutelor de clipuri virale în online a vorbit despre cum să construiești o comunitate. Cât de important este să știi mereu opinia celor care te urmăresc, dar totodată să nu uiți că de cele mai multe ori comunitatea nu știe exact ce vrea. Consumatorul trebuie educat: trebuie ascultat, dar nu ad litteram tot timpul. Mircea spunea că hate-ul poate fi luat și ca un lucru pozitiv – și hate-ul e până la urmă un feedback.
Ideile sunt mereu prioritare – într-un secol al vitezei, în care lucrurile se schimbă de la o zi la alta, dacă vrei să fii ever-green, trebuie să vii mereu cu idei noi. Ideile și creativitatea sunt valoroase. Chiar și o reclamă poate deveni virală atunci când este pusă într-un context actual și smart.
În final, trebuie să ne reamintim faptul că online-ul este un lucru relativ nou. Nu este un lucru testat, iar pentru a ajunge genial, uneori vei fii privit drept „penibil”, spunea Mircea Bravo.
Adevărul este că în viitor multe meserii pe care le cunoaștem azi, vor dispărea. Multe meserii vor apărea. Multe lucruri pe care azi le considerăm pierdere de timp vor deveni (sau au devenit deja) surse primare de venit pentru cei care știu cum să le folosească. Viitorul este într-adevăr digital!
Felicitări echipei Digital Days pentru un eveniment grozav! Abia aștept ediția de anul viitor!